ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen „Általános Szerződési Feltételek” (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató, Galántai Balázs e.v. Szálláshelyének: (Szt. Kristóf Vendégszobák) foglalási folyamatát, illetve igénybevételét.
Az Általános Szerződési Feltételek szerint a Szolgáltató
Elszállásolási Szerződést köt a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő Vendéggel.
Szerződő felek
Vendég: A Szolgáltatónál a Szt. Kristóf Vendégszobák egységben szálláshely-szolgáltatást vásárló személy, csoport esetén a csoport vezetője, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára / a vele együtt érkezőkre / a csoporttagokra nézve is kötelezőnek fogadja el.
Szolgáltató: Galántai Balázs e.v. a Szt. Kristóf Vendégszobák (9025 Győr, Szalay I. u. 20) üzemeltetője.
székhely cím: 9025 Győr, Kossuth L. u. 61
levelezési cím: 9025 Győr, Szalay I. u. 20
nyilvántartási szám: 59928568
NTAK reg.szám: MA24105424
adószám: 90634796-1-28
telefon: +36-30-8812105
honlap: www.sztkristofvendegszobak.hu
e-mail cím: info@sztkristofvendegszobak.hu
1. Az ÁSZF célja
Az ÁSZF a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vendég között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozóan a mindenkori hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések irányadóak. Jelen ÁSZF csak azokra esetekre vonatkozik, amikor a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónál foglalja le a szállását. Nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor Vendég szállásközvetítő honlapokon keresztül foglal, hiszen azon esetekben a különböző szállásközvetítő cégek saját szerződéseinek feltételei az irányadóak.
2. Az ÁSZF elfogadása
Az ÁSZF Vendég által történő elfogadása a szállás igénybevételének (Szolgáltatás) egyik előfeltétele. Az ÁSZF megismerésére és elfogadására a foglalási folyamat során a Szolgáltató felhívja a Vendég figyelmét. Az ÁSZF elfogadásának minősül, ha Vendég a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatást igénybe veszi.
3. Az ÁSZF hatálya
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket bármikor módosíthatja a honlapján (lásd fent) megjelenítve, a módosításban jelzett időponttól érvényesítve.
Jelen ÁSZF 2025. március 1-től határozatlan ideig hatályos.
4. A szállásfoglalás menete:
4.1. A Vendég írásban (e-mailen vagy a honlapon keresztül) megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató írásban Árajánlatot küld. Az Árajánlatra történő válasz hiányában az Árajánlat 2 napos türelmi idő után törlésre kerül, kivéve, ha az Árajánlatban erre vonatkozóan más határidő került rögzítésre.
4.2. Az Árajánlat elfogadása esetén a Vendég írásban (e-mailen) adja le Megrendelését, melyre a Szolgáltató köteles írásban 2 munkanapon belül visszajelezni, a Megrendelés elfogadása esetén Visszaigazolást küldeni.
4.3. A Foglalás a Visszaigazolásban meghatározott összegű Foglaló (lásd 5. pont) megfizetését követően jön létre, és írásban megkötött Szerződésnek minősül. Amennyiben a kért összeg a Visszaigazolásban megjelölt határidőig nem érkezik meg Szolgáltató bankszámlájára, akkor a Szolgáltató ajánlati és szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
4.4. A szóban leadott megrendelés, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.5. A Szerződés módosításához, kiegészítéséhez a szerződő felek írásos megállapodása szükséges.
Már visszaigazolt, illetve leelőlegezett Foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám módosítására a szabad kapacitás függvényében, esetleges ráfizetés esetén lehet lehetőség.
5. Foglaló
5.1. Általános esetekben:
5.1.1. Foglaló mértéke az érkezés előtti 7.napig történő foglalás esetén: a szállásdíj 50%-a a visszaigazolást követő 3 napon belül.
5.1.2. Foglaló mértéke az érkezés előtt 7 napon belül történő (kivétel az utolsó 24 óra) foglalás esetén: a teljes szállásdíj a visszaigazolást követő 1 napon belül.
5.1.3. Foglaló mértéke az érkezés előtt 24 órán belül történő foglalás esetén: a teljes szállásdíj a visszaigazolást követő 6 órán belül.
5.2. Az általánostól eltérő esetekben
A Szolgáltató jogosult az általánostól eltérő összegű Foglaló meghatározására különleges esetekben (pl. ünnepek, kiemelt időszakok, sportesemények esetében).
6. Lemondási feltételek
6.1. Szolgáltató lemondást csak írásban fogad el. A szállás mindenkori lemondása esetén a kötbér a küldött Foglaló.
7. Teendők a Vendég érkezésekor és távozásakor
A vendég a szállást 15.00-20.00 óráig történő bejelentkezéssel veheti igénybe és ott az elutazás napján 10.00 óráig tartózkodhat. Előzetes megállapodás esetén korábbi illetve későbbi bejelentkezés és későbbi kijelentkezés esetleges különdíj ellenében lehetséges.
7.1 Teendők a Vendég érkezésekor:
7.1.1. A hatályos jogszabályoknak megfelelően a szálláshelyre érkezéskor az összes Vendég személyazonosságát köteles a szállás elfoglalása előtt igazolni.
7.1.2. Szolgáltató képviselője és a Vendég az érkezéskor pontosítják a korábban küldött Foglaló felett fennmaradó szállásdíj összegének fizetési módját és idejét. 1 vagy 2 éjszakás tartózkodások esetén a fennmaradt összeg bejelentkezéskor fizetendő.
7.1.3. A Vendég a Szálláshelyre érkezéskor a Vendégtájékoztatóban nem említett, de a szálláshely működése szempontjából fontos, aktuális dolgokról Szolgáltató képviselőjétől szóbeli tájékoztatást kap.
7.1.4. A Vendég és a Szolgáltató képviselője együtt átnézik a megrendelt szobát, az esetleges, állapotra vonatkozó megállapításokat bármely fél kérésére írásban rögzíthetik.
7.2 Teendők a Vendég távozásakor
7.2.1. A Szolgáltató vagy annak képviselője a Vendéggel együtt átnézik az igénybe vett szobát, az esetleges, állapotra vonatkozó megállapításokat bármely fél kérésére írásban rögzíthetik.
8. A szálláshely használatának visszautasítása, szerződés megszűntetése.
A Szolgáltató jogosult a szerződést (akár a szállás Vendég általi elfoglalása előtt, akár azonnali hatállyal, a foglalt időszak alatt) felmondani és a további szolgáltatásnyújtást megtagadni amennyiben:
8.1. A Vendég nem teljesítési a Foglaló összege felett fennmaradt összegre vonatkozó fizetési kötelezettségét.
8. 2. A Vendég fertőző betegségben szenved.
8. 3. A Vendég drog illetve alkohol erős befolyása alatt áll illetve azok hatására kommunikáció / együttműködés-képtelen állapotba kerül.
8. 4. A Vendég elfogadhatatlan, erkölcstelen, erőszakos, összeférhetetlen magatartást tanúsít a helyszínen.
8. 5. A feleken kívül álló okok, úgynevezett Vis Major esetek (tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, csőtörés, stb. bekövetkezése) esetén, melyek felett a Szolgáltató nem bír ellenőrzéssel.
8.6. A Vendégtájékoztatóban szereplő Vendég kötelezettségeire vonatkozó tételek Vendég általi súlyos megszegése esetén – annak minősül például:
8.6.1. A Vendég nem rendeltetésszerűen használja a szálláshelyet, az ott található eszközöket.
8.6.2. A Vendég által hallgatott zene hangereje a Szolgáltató erre vonatkozó felszólítása után is meghaladja a Szolgáltató által meghatározott szintet.
8.6.4. A Vendég az épületben dohányzik vagy nyílt lángot használ és ezen cselekvéseit felszólítás után sem hagyja abba.
9. A Vendég jogai
A Vendég jogosult
9.1. A Szálláshelyet és az ahhoz közvetlenül tartozó eszközöket tisztán, jó állapotban a Visszaigazolásban meghatározott időponttól kezdve átvenni, és azokat rendeltetésszerűen használni a Visszaigazolásban meghatározott időtartamig.
9.2. A Szálláshelyen a nyugodt pihenésre, figyelembe véve, hogy a szálláshely szobái egy nagyobb komplexum részei, ahol egyidejűleg más vendégek is tartózkodhatnak.
9.3. A szolgáltatással kapcsolatban észlelt hibákat, panaszokat bejelenteni a Szolgáltatónak szóban illetve írásban, majd (az írásban bejelentettek esetén) a Szolgáltató által kivizsgáltakat, megállapításokat 10 munkanapon belüli kézhez kapni.
10. A Vendég kötelezettségei
A Vendég köteles:
10.1. A Szerződésben foglaltak szerinti időpontig és módon kiegyenlíteni a szolgáltatások ellenértékét.
10.2. Az általa, vagy a felügyelete alá tartozó kiskorú személyek által okozott kárt azonnal jelenteni, és az esetleges javítási / csere-költségeket a Szolgáltatónak megtéríteni.
10.3. Az ott-tartózkodás alatt hozzá érkező látogatókat a Szállásadó képviselőjének előzetesen bejelenteni.
10.4. Távozás előtt a használt szoba berendezési tárgyait és az esetlegesen a recepcióról kapott extra eszközöket a megkapott állapotban visszaadni Szolgáltató részére.
Csoportok estében a Csoportvezető felelőssége minden Csoporttag cselekedetére kiterjed.
11. A Szolgáltató jogai
A Szolgáltató jogosult
11.1. A Vendég által megrendelt és véglegesített, de Vendég által igénybe nem vett szálláshely szolgáltatásra beérkezett Foglaló összegét megtartani jelen ÁSZF-ben (lásd 5. Foglaló és 6. Lemondási feltétek) rögzítettek szerint.
11.2. Az ÁSZF 8. pontja alatt foglaltak esetén a szálláshely szolgáltatást visszautasítani, (akár azonnal) megszüntetni.
11.3. A Vendég által átvett berendezési tárgyak, eszközök állagában a Vendég ott-tartózkodása alatt bekövetkezett károkkal kapcsolatban kártérítési igénnyel élni.
12. A Szolgáltató kötelezettségei, felelőssége
A Szolgáltató köteles:
12.1. Tisztán, megfelelő állapotban, határidőre átadni a megrendelt szobát a Vendég részére.
12.2 Saját vagy ügyeletes képviselője telefonos elérhetőségét megadni a Vendégnek, a Vendég ott-tartózkodása alatt esetlegesen felmerülő problémák rendezése érdekében.
12.4 A Vendég panaszát a lehető leggyorsabban kivizsgálni és megtenni a szükséges lépéseket annak kezelésére.
12.5 A Vendég általi, a szolgáltatással kapcsolatban észlelt hibákról, panaszokról szóló írásbeli bejelentést kivizsgálni 10 munkanapon belül, és a vizsgálat eredményéről a Vendéget tájékoztatni. A bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezetni.
12.6. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki
12.6.1 A mindenki által elháríthatatlanul bekövetkezett károkra (Vis Major esetek).
12.6.2 A közösségi terekben, külső területeken hagyott értéktárgyak, készpénz őrzésére.
12.6.3 A közterületi parkolóban hagyott gépjárművekkel kapcsolatos történésekre, azok őrzésére, az azokban hagyott értékekre.